NYFIKEN PÅ DET SOM INTE FINNS HEMMA

 
Testade ”tha-snacks”. Hmmm. Det smakade verkligen hav. Jag har inte ätit tång men jag gissar att tång smakar såhär. Inget jag kommer att köpa igen i alla fall…
 
 
Denna frukt har jag ätit tidigare men den finns inte i Sverige. Vet inte vad den heter men på thai heter den något i stil med ”Jam laj”. En liten runt frukt som man skalar. Inuti ser det ut som en stor syltlök. Den är söt och god. Det finns en liknande frukt som är lite större (har köpt fel) men den är inte lika god och smakar mer som sur mandarin). Denna frukt är som godis. Vet ej om den kommer från buske eller träd. Någon som vet?
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Dessa små smoothies kostar 3.50 kr st och är supergoda. Ska visst vara mycket mineraler o vitaminer i dem. Jag är barnsligt förtjust i dem även om de har geléaktiga klumpar

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0