JAG OCH MINA 14!!! O.P. I-NAGELLACK

 

Om man kan vara förälskad/kär i saker så är jag förälskad i nagellack. Idag städade jag toaletten, och på en hylla där inne står alla mina nagellack. Sammanlagt har jag 38 stycken… och ingen har låst in mig ännu…

 

Jag använder nästan alltid nagellack och jag har dem oxå som prydnad, så när mina gäster skall besöka toaletten, så möts de av alla mina nagellack. En del väninnor som kommit med omålade naglar passar på och testar.

 

Det är skillnad på nagellack och nagellack. När det gäller O.P. I så vet man vad man får. Även om de kostar 150 kr styck i butik så finns de att hitta för 100 kr styck hos flera stora nätbutiker.

 

O.P. I - lack sitter minst en vecka! Jag lovar! Åtminstone om man använder O.P.I – liquid sand, som ger en sandig textur. Man får gnugga rejält för att få bort det. Sitter fast – men det är ju det som gör att lacket håller så bra. Dessutom blir naglarna både starkare och mer tåliga/hållbara. Om man använder vanliga O.P. I- lack så kan man använda ett av deras överlack. Det finns ca 400 nagellack att välja mellan så alla kan hitta ”sin färg och färgnyans”. Om du använder ett av deras krakelerande nagellacken så rekommenderar jag att du använder vitt nagellack som bas.

 

Jag har flera märken på mina nagellack: O.P.I, LR, Mavalia, Depend, Nail Colour, Nordic Cap Star Nails, Kicks.  Kicks nagellack är helt värdelösa tycker jag. Det bästa lacket jag testat någonsin är  O.P.I,s lack och på en andra plats kommer det billiga Nordic Cap-lacken som man kan hitta från 10 kronor på tex ICA-Maxi.

 

Tjohej!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0