EN GOD KNÄCKEBRÖDSPIZZA

Jag är med i en tävling som LEKSANDSBRÖS arrangerar. Jag har gjort en egen knäckebrödspizza med namnet ”Knäcke a la Medelhavssmak”

 

Den blev väldigt god. Jag kan varmt rekommendera mitt eget recept. Här kommer ingredienserna och bilder

 

Knäckebröd

Tomatpure

Olivolja

(Rökt skinka i tärningar)

Vikentomater i olika smaker och färger

Kronärtskocka på burk

Soltorkade tomater

Gröna oliver

Svarta oliver

Jalapenos

Riven västerbottenost

 

Jag gräddade pizzan i ugnen i 200 grader ca 10 minuter tills osten smält och fått lite färg.

Jag dekorerade den färdiga pizzan med orange paprikaringar och fetaost i små kuber. (Lite basilikablad eller annan kryddväxt kan man ha för syns skull)

 

Här kommer bilder - steg för steg

 

 Leksands knäckebröd och tomatpuré 
 Olivolja och rökt skinka
Vikentomater i olika färger och smaker. Deras tomater är grymt goda!
Jordärtskocka älskar jag!
Nu har svarta och gröna oliver kommit på samt Jalapeno
Såhär såg den ut efter besöket i ugnen
 

såhär såg pizzan ut efter en enkel dekoration med paprikaringar och fetaost 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0