BORRMASKIN - CLAS OHLSON O FÖRNEDRINGENS TID

I våras köpte jag en slagborr. Fick råd från en ung och okunnig personal i Clas Ohlsons butik -  för det visade sig att jag köpt en slagborr som var mer ämnad åt hantverkare och dessutom var den snordyr.

 

Jag har använt den tunga jävel vid fem tillfällen och igår då jag, glad och positiv, skulle borra i taket, för att få upp min nya fina lykta – så började borrjäveln krångla. När teknik och maskiner krånglar eller går sönder så blir jag fullständigt hysterisk! Och det går inte att bromsa mig. Blodtrycket blir ruskigt farligt och tja…mina väninnor har nog svårt att föreställa sig hur vansinnig jag kan bli. Den erfarenheten har dock min vaktmästare, min son och bror. För i regel är det dit jag ringer direkt när något krånglar. Ibland går det bra att få vägledning genom telefonen, skype eller att skicka bilder.

 

 

Hursomhelst så var ”kolven” sned och jag lyckades inte få isär den och dessutom ramlade det ut en skruvjävel mitt upp i allt. Igår var jag så sur så jag valde att sova bort tiden och morse mådde jag bättre.

 

 

 

Packade ner borrmaskinen och begav mig till busshållplatsen. Var på väg till Clas Ohlson för att få hjälp att skruva isär ”kolven”. På parkeringen sprang jag på två hantverkare i 25-årsålder, utanför deras skåpbil som var fylld med verktyg, och förnedringens tid var kommen…igen…

 

”Men vilken tur jag har som springer på två hantverkare…Jag är på väg till…Ni förstår…Det är inte lätt att ha tummen mitt i handen…Ni som är så duktiga – kan ni hjälpa mig med detta tror ni?...osv… Jag brukar inte fjäska i normala fall.

 

De fick isär kolven och kunde se att den var trasig. Skruven hade gått sönder och gängade inte ihop sig så att säga. Jag tackade artigt och gav beröm. Nu visste jag att det var FEL på borrmaskinen.

 

På bussen mot stan gjorde jag mig redo för tjafs och tänkte ut argument. När jag kom till Clas Ohlson sa expediten i kassan:

”Den är trasig. Du får ta en ny och du kan välja vilken du vill”

 

Alla argument jag byggd upp hade jag ingen användning av… Jag valde en Black/Decker med sladd och den var visst billigare än min tidigare monsterborr så förutom en ny borr fick jag tillbaka mellanskillnaden på 300 kr

 

Denna lilla rackare är mycket lättare att jobba med och jag har haft en liknande en gång i tiden så jag är nu en nöjd ägare till en B/D med sladd. De hantverkare jag har omkring mig säger att det är värdelöst för mig att välja en på batteri och att sladd är att föredra.

 

 

 

Tummen upp för Clas Ohlsson!

 

Jag mår bra nu, så jag ska vänta med att borra. Jag tar det i eftermiddag… IFALL borrarna inte skulle passa till den nya maskinen eller om något annat skulle förstöra min dag. Ähh….Jag väntar nog tills ikväll och borrar 21.30 då det ändå är dags att lägga sig OM något skulle krångla

 

Tjohej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0